En gulvafslibning på Nørrebro kræver direkte kommunikation

By:

Undersøgelser har vist, at desto flere led kommunikationen skal igennem, desto større chance er der for, at informationen, der skal sendes, bliver forviklet, fordrejer, fejlfortolket med videre.

Hvis man sørger for at have få led på den kommunikationskæde, så går det ikke alene hurtigere med at få budskabet frem, man sørger også for, at der er større chance for, at man får det korrekte budskab frem.

Et eksempel her er netop med en gulvafslibning på Nørrebro, hvor man kan være helt konkret at sige, at man er en kunde på Nørrebro, som har fundet et gulvafslibningsfirma, der kan klare donten for en.

Så giver det jo sig selv, at man skal kontakte firmaet, men så er det her, at det gælder om at have så få led mellem kunden og dem, der skal udføre arbejdet.

Det optimale er, at man er kunden, der får fat i den medarbejder, som skal lave arbejdet, og de taler sammen resten af tiden, indtil arbejdet er færdigt, og regningen er betalt.

Flere lød gør det besværligt med en gulvafslibning

Der kan opstå problemer, hvis nu kunden får en eller flere til at bestille den gulvafslibning for en, og det så er mellemleddet, der skal forklare, hvad der skal gøres med gulvet.

Desuden kan det også være, at kunden ikke er hjemme eller tager imod, når håndværkerne dukker op, så man aldrig har kontakt med kunden.

Men problemet kan også opstå ved, at kunden kontakter firmaet, som får fat i en sekretær, som sender det videre til chefen, der overdrager opgaven til en medarbejder, der så må videregive det til en anden medarbejder, fordi man ikke selv kan.

Eller man har et internt kommunikationssystem, der gør det svært at vide, hvad der menes med opgaven, eller der bare generelt går kludder i det.

Det bør man forsøge at undgå fra firmaets side så vidt muligt.